ADN, Nieuws

OCIMF neemt EBIS over

Het platform EBIS (European Barge Inspection Scheme, sinds 1998) is vanaf 1 januari 2021 naar een ander platform gaan. Dit zal ondergebracht worden bij OCIMF (Oil Companies International Marine Forum) in hun SIRE-systeem (Ship Inspection Reporting Programme, sinds 1993, maar voornamelijk zeevaart). Deze overgang is door de gemeenschappelijke oliemaatschappijen in gang gezet.

Verandert er iets voor u aan boord? Deze vraag is op dit moment niet gemakkelijk te beantwoorden. Sowieso krijgen we te maken met wat andere termen. Zo wordt de vragenlijst (de EBIS-questionnaire) hernoemd van “EBIS8” naar  “BIQ-EBIS 9”. Verder is deze vragenlijst ietwat qua indeling veranderd. Voor zover wij kunnen zien is deze vragenlijst niet veel anders dan de huidige EBIS-vragenlijst.

Verder zullen in de toekomst dezelfde inspecteurs aan boord komen.

Wat verandert er wel? De grootste veranderingen zullen wij op kantoor gaan merken. Een aanvraag voor inspectie zal anders zijn. De beantwoording van de inspectie zal anders zijn. Verder lijkt het er nu op dat de huidige EBIS-crewlijst, zoals die door de schepen rechtstreeks te benaderen is, per 1 januari 2021 dit niet meteen het geval zal zijn.

We hebben de nieuwe vragenlijst (in het Engels) toegevoegd.

bron: BFT Tanker Logistics, OCIMF

Vuistregels aflaaddiepte

Een handig advies lijstje bij het bepalen van de aflaaddiepte op de Rijn.

Reglementen

De reglementen mag u tegenwoordig ook digitaal aan boord hebben, wel zo dat u deze onmiddellijk kunt raadplegen. Op deze pagina kunt u de reglementen, bestanden of documenten downloaden en opslaan.

Toegestane afmetingen en diepgang vaarweggedeelten

De vaarwegen, en de daarop toegestane grootste lengte, breedte en diepgang van een schip of samenstel.

Duitse kanalen

Er zijn veel kanalen in Duitsland, Rhein Herne Kanal, Dortmund Ems Kanal, Wesel Datteln Kanal, Mittelandkanal, Elbe Seiten Kanaal etc etc

Schrijf je hier in voor onze