Archief nieuws, Nieuws

UAB: Pilot afstemproces vanaf 30 mei 2022

Foto: UAB-Online

Beste UAB-Online gebruiker,

Op continue basis verbeteren wij onze applicatie. Veelal gebeurt dit op de achtergrond, maar in sommige gevallen zijn de verbeteringen dusdanig dat toelichting noodzakelijk is.
Naar aanleiding van feedback van gebruikers hebben wij de volgende punten aangepakt:

  • Aanmelden moet op het drukste moment van de vaart;
  • Verschillende werkwijzen bij terminals;
  • Aanmeldformulieren zijn verre van uniform;
  • Aanmeldingen worden regelmatig afgekeurd;
  • Men wil gegevens weten die nog kunnen veranderen (afhankelijk van de wachttijd);
  • Op de ligplaats moet veel informatie worden afgestemd tussen wal en schip voor onder andere de VOW.

Met die reden hebben wij in samenspraak met bevrachters, terminals en surveyors een nieuw aanmeldproces uitgedacht. De belangrijkste aandachtspunten zijn daarbij:

  • De schipper dient zijn lichter minimaal 12 uur van te voren voor te melden in de UAB applicatie. Idealiter al bij de vorige terminal (in plaats van 1 tot 2 uur van te voren);
    (Bekijk hieronder de flyer van Koole Tankstorage Minerals voor de exacte werkwijze.)
  • De aanmelding wordt door de terminal, waar nodig, gecorrigeerd en aangevuld. Het is, op voorhand, voor de schipper en terminal mogelijk om de gegevens met elkaar af te stemmen voor de VOW;
  • Dankzij deze tijdige afstemming wordt de aanmelding niet meer afgekeurd, daarnaast wordt er tijd bespaard op de ligplaats;
  • U dient de NoR (Notice of Readiness – of te wel, de laad- los gereed melding) te versturen bij het binnenvaren van de Geofence (later in 2022 kan dit, indien gewenst, automatisch verzonden worden).

Deze vernieuwde werkwijze wordt middels een pilot vanaf 30 mei 2022 geïntroduceerd bij Koole Minerals.

NEDERLANDS:

DUITS:

ENGELS:


Het nieuwe proces i.c.m. het oplossen van de pijnpunten moet resulteren in:

  • Een meer uniform proces (wanneer de pilot doorgevoerd wordt bij alle terminals);
  • Meer uniformiteit in de formulieren;
  • Op een rustig moment voormelden;
  • Beter voorbereid aan de laad/los operatie beginnen;
  • Betere samenwerking en afstemming met de surveyor;
  • Verhoogde kwaliteit in de uitgewisselde gegevens;
  • De formulieren zijn voorzien van extra logica, waardoor de vragen in het formulier afgestemd zijn op het specifieke bezoek en de input gevalideerd wordt;
  • Efficiënter proces op de steiger.



Voor uw gemak kunt u hierboven een kort instructiefilmpje bekijken. Hier wordt het proces nog eens toegelicht.
Mocht u aangaande het nieuwe proces vragen, tips of verbeteringen hebben dan kunt u ons te allen tijde contacteren via onderstaande contactgegevens

NEDERLANDS:

DUITS:

ENGELS:

Bron artikel: