ZOEK find what you’re looking for Pagina: ZOEK Van Lemmer naar Delfzijl UPDATE 01-02-2023 1 Van sluis Lemmer naar sluis Delfzijl 1A Maximale afmetingen Prinses Margrietkanaal en Van Starkenborgkanaal 1B Maximale afmetingen Eemskanaal 1C Maximale snelheden schepen, niet zijnde passagiersschepen 1D Maximale snelheid passagiersschepen 1E Maximale snelheid en regels bij bruggen 1F Vergunningsaanvraag voor schepen tot 135 meter 2 Prinses Margriet kanaal bruggen >> Print dit artikel of sla het op als PDF << Bilgeboten Duitsland UPDATE Januari 2023 1 Bilgenentölungsgesellschaft mbH 2 Contact Bilgenentölungsgesellschaft mbH 3 Bilgenentwässerungsverband (BEV) 4 Contact Bilgenentwässerungsverband (BEV) 5 Overzicht en telefoonnumers alle bilgeboten 6 Dienstregelingen 2023 7 Afvoer via vrachtwagen/ tankwagen 1-Bilgenentölungsgesellschaft mbH Vloot / toepassingsgebieden Bilgenentöler 4Telefoon: +49 (0) 1 70/8 13 06 04Locatie: Duisburg Toepassingsgebied: Noord-west Duitse kanalen >> Print dit artikel of sla het op als PDF << Walstroom.eu Meer dan 2.500 binnenvaartschippers maken dagelijks gebruik van de stroompunten die zijn aangesloten op het landelijke systeem van Walstroom. Hiernaast zijn er op tal van locaties in Europa aansluitingen voor riviercruiseschepen verbonden met dit systeem. De Walstroom dienstverlening is beschikbaar in het Nederlands, Engels, Duits en Frans. HOE WERKT WALSTROOM? >> Print dit artikel of sla het op als PDF << Walstroom.eu Port of Amsterdam Port of Amsterdam heeft voor binnenvaartschepen, riviercruises en superjachten walstroomaansluitingen gerealiseerd op verschillende ligplaatsen. Dit is goed voor het milieu en beperkt ook mogelijke geluidsoverlast. In 2022 zijn alle walstroomkasten binnen de ring A10 van Amsterdam te vernieuwen. Walstroom.eu De walstroomkasten maken gebruik van de provider Walstroom.eu. Dit betekent dat >> Print dit artikel of sla het op als PDF << Wijziging aantonen ADN-vaartijd voor een ADN-vaartijdverklaring per 1 september 2023 Op 18 januari 2022 is de Europese Richtlijn 2397 in werking getreden. Door middel van een noodregeling is deze Richtlijn gedeeltelijk opgenomen in de Nederlandse regelgeving. De noodregeling schrijft o.a. enkele voorschriften voor m.b.t. het nieuwe “Schippers dienstboekje”. De algemene strekking van de Richtlijn/noodregeling is dat de personen, voor LNG >> Print dit artikel of sla het op als PDF << ADN 2023 EN,FR,DE ADN 2023 1 Januari 2023 treedt het nieuwe ADN 2023 in werking Download hier het ADN 2023 Volgens 1.6.1.1 “kunnen de stoffen en voorwerpen van het ADN, tenzij anders bepaald, vervoerd worden tot 30 juni 2023 in overeenstemming met de eisen van het ADN die van toepassing zijn tot 31 >> Print dit artikel of sla het op als PDF << Bunkerstations / Bunkerboten Op deze pagina vind je de bunkerstations en bunkerboten in Europa* Deze pagina is in ontwikkeling en nog niet af 1 Nederland 1a Slurink Bunkerstations > partner van binnenvaart kennis 1b Oliehandel Terlouw – Rotterdam 2 Belgie 3 Duitsland 4 Frankrijk 5 Zwitserland 6 Luxembourg 7 8 9 1- Nederland >> Print dit artikel of sla het op als PDF << Adressen voor Vaardocumenten buiten Nederland Op deze pagina vindt u een overzicht van adressen en contactgevens van bevoegde autoriteiten t.b.v. dienstboekjes en vaartijdenboeken buiten Nederland. >> Print dit artikel of sla het op als PDF << >> Print dit artikel of sla het op als PDF << Merwedekanaal bezuiden de Lek Het Merwedekanaal is een kanaal in de Nederlandse provincies Utrecht en Zuid-Holland. Het verbindt het Amsterdam-Rijnkanaal in de stad Utrecht met de Boven-Merwede ten zuiden van Gorinchem. Van noord naar zuid loopt het kanaal door of langs de plaatsen Utrecht, Nieuwegein (Jutphaas, Vreeswijk), Vianen, Lexmond, Hei- en Boeicop, Meerkerk, Nieuwland, Hoogblokland, Arkel en Gorinchem. Tussen Nieuwegein en Utrecht wordt het Merwedekanaal gekruist door het Amsterdam-Rijnkanaal en tussen Nieuwegein en Vianen door de rivier de Lek 1 Algemene informatie >> Print dit artikel of sla het op als PDF << CBR aanvraagformulieren Op deze pagina kun je diverse CBR aanvraagformulieren downloaden 1 EU-Kwalificatiecertificaat schipper (CCV-575) 1a Specifieke vergunning voor het varen op de Rijn (CCV-575) 1b Specifieke vergunning voor het varen met behulp van radar (CCV-575) 1c Specifieke vergunning maritieme wateren (CCV-575) 2 EU-Kwalificatiecerticaat schipper omwisseling (CCV-574) 3 Eu-Kwalificatiecertificaat vernieuwen-schipper (CCV-573) 4 >> Print dit artikel of sla het op als PDF << Overzichtskaart varend ontgassen Wat is varend ontgassen? Tankschepen vervoeren gevaarlijke (‘natte’) stoffen. Na het lossen van een vloeibare lading blijft er altijd wat van het geloste product in de tank van het schip achter. Deze restanten moeten soms eerst weg. Pas wanneer de tank helemaal schoon is, kan de nieuwe lading aan boord. >> Print >> Print dit artikel of sla het op als PDF << Gemengd afmeren Port of Rotterdam Binnenvaartschepen met en zonder gevaarlijke lading mogen in het havengebied van Rotterdam op circa 50 ligplaatsen gemengd afmeren. Deze zijn in overleg met de binnenvaartbranche en de Veiligheidsregio vastgesteld. De zogenoemde 1 kegel- en 2 kegelschepen kunnen dan direct naast elkaar en naast schepen zonder gevaarlijke lading afmeren. • Dit >> Print dit artikel of sla het op als PDF << Binnenvaartwet en Europese regelgeving In de Binnenvaartwet is de Europese Richtlijn 2006/87/EG ingevoegd en drie bestaande wetten. Dat zijn de Wet vervoer binnenvaart, de Wet vaartijden en bemanningssterkte binnenvaart, en de Binnenschepenwet. 1 Binnenvaartwet 2 Binnenvaartbesluit 3 Binnenvaartregeling 4 Beleidsregel Binnenvaart 2013 1-Binnenvaartwet 2-Binnenvaartbesluit 3-Binnenvaartregeling 4-Beleidsregel Binnenvaart 2013 De Binnenvaartwet is NIET van toepassing >> Print dit artikel of sla het op als PDF << ISGINTT Internationale veiligheidsrichtlijnen voor binnentankschepen en terminals (ISGINTT) 1 ISGINTT Nederlands 2 ISGINTT Engels 3 ISGINTT Duits 4 ISGINTT Frans • Het ISGINTT-handboek heeft tot doel bij het vervoer van gevaarlijke goederen de interactie tussen binnentankschepen en andere schepen of walvoorzieningen zoals terminals veiliger te maken. Het is niet de bedoeling om >> Print dit artikel of sla het op als PDF << Platform Zero Incidents 1 Missie 2 Visie 3 Kennisbank 4 Contact 1-Missie ► Platform Zero Incidents (PZI) levert een bijdrage aan een breed gedragen streven naar nul incidenten in de binnenvaart.Bevrachtingskantoren, rederijen en scheepseigenaren delen en ontwikkelen hier kennis over incidenten in de binnenvaartindustrie om zo herhaling in de toekomst te voorkomen. PZI is >> Print dit artikel of sla het op als PDF << ES-TRIN, ES-QIN en ES-RIS ES-TRIN, ES-QIN en ES-RIS Download hier het ES-TRIN, ES-QIN en ES-RIS 1 ES-TRIN 2023 Nederlands 1a ES_TRIN 2023 Engels 1b ES_TRIN 2023 Duits 2 ES-QIN 2019 3 ES-RIS 2023 Nederlands 3a ES-RIS 2023 Engels 3b ES-RIS 2023 Duits 3c ES-RIS 2023 Frans 1-ES-TRIN 2023 Nederlands 1a- ES-TRIN 2023 Engels 1b-ES-TRIN >> Print dit artikel of sla het op als PDF << Estrin 14.12 Kranen Artikel 14.12 Kranen Kranen moeten volgens de regels van de techniek zijn gebouwd. De tijdens het in bedrijf zijnoptredende krachten moeten veilig worden overgebracht op de scheepsconstructie; zij mogende stabiliteit niet in gevaar brengen.Op elke kraan moet een fabriekslabel met de volgende gegevens zijn aangebracht: a) naam en adres van >> Print dit artikel of sla het op als PDF << Regelungsstrecke Gelmer-Füstrup De WSV heeft een brief gestuurd over de omleiding op het Dortmund-Ems-Kanal bij het viaduct Gelmer-Füstrup.Als u het niet eens bent met de voorgenomen regels kunt u een email sturen welke wij hier als concept plaatsen, pas hem aan met uw gegevens en email deze naar: wsa-westdeutsche-kanaele@wsv.bund.de en zet info@binnenvaartkennis.nl >> Print dit artikel of sla het op als PDF << Waddenzee 1 Den Helder-Den Oever 2 Den Oever-Oudeschild 3 Kornwerd-Harlingen 4 Kornwerd-Den Helder 5 Port of Den Helder 6 Port of Harlingen 7 Haven van Oudeschild 8 VTS procedures Den Helder 9 Waterdata en waterberichtgeving van Rijkswaterstaat 10 Dieptestaat Wadden Nautin.nl 11 Getijdenkaartjes Nautin.nl 12 Centrale meldpost Waddenzee De Waddenzee is de binnenzee >> Print dit artikel of sla het op als PDF << Aankondiging Dortmund-Eemskanaal • Verkeersregeling voor de omleiding van het viaduct op het Dortmund-Ems-kanaal tussen km 77,92 en km 79,53 Deze aankondiging treedt in werking op 6 februari 2023 om 11.00 uur. >> Print dit artikel of sla het op als PDF << >> Print dit artikel of sla het op als PDF << Page1 Page2 Page3 Page4 Page5 heb je niet gevonden wat je zocht? Zoek gewoon hier Search Pagina: ZOEK ZOEK find what you’re looking for heb je niet gevonden wat je zocht? Zoek gewoon hier >> Print dit artikel of sla het op als PDF << >> Print dit artikel of sla het op als PDF << >> Print dit artikel of sla het op als PDF <<
Van Lemmer naar Delfzijl UPDATE 01-02-2023 1 Van sluis Lemmer naar sluis Delfzijl 1A Maximale afmetingen Prinses Margrietkanaal en Van Starkenborgkanaal 1B Maximale afmetingen Eemskanaal 1C Maximale snelheden schepen, niet zijnde passagiersschepen 1D Maximale snelheid passagiersschepen 1E Maximale snelheid en regels bij bruggen 1F Vergunningsaanvraag voor schepen tot 135 meter 2 Prinses Margriet kanaal bruggen >> Print dit artikel of sla het op als PDF <<
Bilgeboten Duitsland UPDATE Januari 2023 1 Bilgenentölungsgesellschaft mbH 2 Contact Bilgenentölungsgesellschaft mbH 3 Bilgenentwässerungsverband (BEV) 4 Contact Bilgenentwässerungsverband (BEV) 5 Overzicht en telefoonnumers alle bilgeboten 6 Dienstregelingen 2023 7 Afvoer via vrachtwagen/ tankwagen 1-Bilgenentölungsgesellschaft mbH Vloot / toepassingsgebieden Bilgenentöler 4Telefoon: +49 (0) 1 70/8 13 06 04Locatie: Duisburg Toepassingsgebied: Noord-west Duitse kanalen >> Print dit artikel of sla het op als PDF <<
Walstroom.eu Meer dan 2.500 binnenvaartschippers maken dagelijks gebruik van de stroompunten die zijn aangesloten op het landelijke systeem van Walstroom. Hiernaast zijn er op tal van locaties in Europa aansluitingen voor riviercruiseschepen verbonden met dit systeem. De Walstroom dienstverlening is beschikbaar in het Nederlands, Engels, Duits en Frans. HOE WERKT WALSTROOM? >> Print dit artikel of sla het op als PDF <<
Walstroom.eu Port of Amsterdam Port of Amsterdam heeft voor binnenvaartschepen, riviercruises en superjachten walstroomaansluitingen gerealiseerd op verschillende ligplaatsen. Dit is goed voor het milieu en beperkt ook mogelijke geluidsoverlast. In 2022 zijn alle walstroomkasten binnen de ring A10 van Amsterdam te vernieuwen. Walstroom.eu De walstroomkasten maken gebruik van de provider Walstroom.eu. Dit betekent dat >> Print dit artikel of sla het op als PDF <<
Wijziging aantonen ADN-vaartijd voor een ADN-vaartijdverklaring per 1 september 2023 Op 18 januari 2022 is de Europese Richtlijn 2397 in werking getreden. Door middel van een noodregeling is deze Richtlijn gedeeltelijk opgenomen in de Nederlandse regelgeving. De noodregeling schrijft o.a. enkele voorschriften voor m.b.t. het nieuwe “Schippers dienstboekje”. De algemene strekking van de Richtlijn/noodregeling is dat de personen, voor LNG >> Print dit artikel of sla het op als PDF <<
ADN 2023 EN,FR,DE ADN 2023 1 Januari 2023 treedt het nieuwe ADN 2023 in werking Download hier het ADN 2023 Volgens 1.6.1.1 “kunnen de stoffen en voorwerpen van het ADN, tenzij anders bepaald, vervoerd worden tot 30 juni 2023 in overeenstemming met de eisen van het ADN die van toepassing zijn tot 31 >> Print dit artikel of sla het op als PDF <<
Bunkerstations / Bunkerboten Op deze pagina vind je de bunkerstations en bunkerboten in Europa* Deze pagina is in ontwikkeling en nog niet af 1 Nederland 1a Slurink Bunkerstations > partner van binnenvaart kennis 1b Oliehandel Terlouw – Rotterdam 2 Belgie 3 Duitsland 4 Frankrijk 5 Zwitserland 6 Luxembourg 7 8 9 1- Nederland >> Print dit artikel of sla het op als PDF <<
Adressen voor Vaardocumenten buiten Nederland Op deze pagina vindt u een overzicht van adressen en contactgevens van bevoegde autoriteiten t.b.v. dienstboekjes en vaartijdenboeken buiten Nederland. >> Print dit artikel of sla het op als PDF << >> Print dit artikel of sla het op als PDF <<
Merwedekanaal bezuiden de Lek Het Merwedekanaal is een kanaal in de Nederlandse provincies Utrecht en Zuid-Holland. Het verbindt het Amsterdam-Rijnkanaal in de stad Utrecht met de Boven-Merwede ten zuiden van Gorinchem. Van noord naar zuid loopt het kanaal door of langs de plaatsen Utrecht, Nieuwegein (Jutphaas, Vreeswijk), Vianen, Lexmond, Hei- en Boeicop, Meerkerk, Nieuwland, Hoogblokland, Arkel en Gorinchem. Tussen Nieuwegein en Utrecht wordt het Merwedekanaal gekruist door het Amsterdam-Rijnkanaal en tussen Nieuwegein en Vianen door de rivier de Lek 1 Algemene informatie >> Print dit artikel of sla het op als PDF <<
CBR aanvraagformulieren Op deze pagina kun je diverse CBR aanvraagformulieren downloaden 1 EU-Kwalificatiecertificaat schipper (CCV-575) 1a Specifieke vergunning voor het varen op de Rijn (CCV-575) 1b Specifieke vergunning voor het varen met behulp van radar (CCV-575) 1c Specifieke vergunning maritieme wateren (CCV-575) 2 EU-Kwalificatiecerticaat schipper omwisseling (CCV-574) 3 Eu-Kwalificatiecertificaat vernieuwen-schipper (CCV-573) 4 >> Print dit artikel of sla het op als PDF <<
Overzichtskaart varend ontgassen Wat is varend ontgassen? Tankschepen vervoeren gevaarlijke (‘natte’) stoffen. Na het lossen van een vloeibare lading blijft er altijd wat van het geloste product in de tank van het schip achter. Deze restanten moeten soms eerst weg. Pas wanneer de tank helemaal schoon is, kan de nieuwe lading aan boord. >> Print >> Print dit artikel of sla het op als PDF <<
Gemengd afmeren Port of Rotterdam Binnenvaartschepen met en zonder gevaarlijke lading mogen in het havengebied van Rotterdam op circa 50 ligplaatsen gemengd afmeren. Deze zijn in overleg met de binnenvaartbranche en de Veiligheidsregio vastgesteld. De zogenoemde 1 kegel- en 2 kegelschepen kunnen dan direct naast elkaar en naast schepen zonder gevaarlijke lading afmeren. • Dit >> Print dit artikel of sla het op als PDF <<
Binnenvaartwet en Europese regelgeving In de Binnenvaartwet is de Europese Richtlijn 2006/87/EG ingevoegd en drie bestaande wetten. Dat zijn de Wet vervoer binnenvaart, de Wet vaartijden en bemanningssterkte binnenvaart, en de Binnenschepenwet. 1 Binnenvaartwet 2 Binnenvaartbesluit 3 Binnenvaartregeling 4 Beleidsregel Binnenvaart 2013 1-Binnenvaartwet 2-Binnenvaartbesluit 3-Binnenvaartregeling 4-Beleidsregel Binnenvaart 2013 De Binnenvaartwet is NIET van toepassing >> Print dit artikel of sla het op als PDF <<
ISGINTT Internationale veiligheidsrichtlijnen voor binnentankschepen en terminals (ISGINTT) 1 ISGINTT Nederlands 2 ISGINTT Engels 3 ISGINTT Duits 4 ISGINTT Frans • Het ISGINTT-handboek heeft tot doel bij het vervoer van gevaarlijke goederen de interactie tussen binnentankschepen en andere schepen of walvoorzieningen zoals terminals veiliger te maken. Het is niet de bedoeling om >> Print dit artikel of sla het op als PDF <<
Platform Zero Incidents 1 Missie 2 Visie 3 Kennisbank 4 Contact 1-Missie ► Platform Zero Incidents (PZI) levert een bijdrage aan een breed gedragen streven naar nul incidenten in de binnenvaart.Bevrachtingskantoren, rederijen en scheepseigenaren delen en ontwikkelen hier kennis over incidenten in de binnenvaartindustrie om zo herhaling in de toekomst te voorkomen. PZI is >> Print dit artikel of sla het op als PDF <<
ES-TRIN, ES-QIN en ES-RIS ES-TRIN, ES-QIN en ES-RIS Download hier het ES-TRIN, ES-QIN en ES-RIS 1 ES-TRIN 2023 Nederlands 1a ES_TRIN 2023 Engels 1b ES_TRIN 2023 Duits 2 ES-QIN 2019 3 ES-RIS 2023 Nederlands 3a ES-RIS 2023 Engels 3b ES-RIS 2023 Duits 3c ES-RIS 2023 Frans 1-ES-TRIN 2023 Nederlands 1a- ES-TRIN 2023 Engels 1b-ES-TRIN >> Print dit artikel of sla het op als PDF <<
Estrin 14.12 Kranen Artikel 14.12 Kranen Kranen moeten volgens de regels van de techniek zijn gebouwd. De tijdens het in bedrijf zijnoptredende krachten moeten veilig worden overgebracht op de scheepsconstructie; zij mogende stabiliteit niet in gevaar brengen.Op elke kraan moet een fabriekslabel met de volgende gegevens zijn aangebracht: a) naam en adres van >> Print dit artikel of sla het op als PDF <<
Regelungsstrecke Gelmer-Füstrup De WSV heeft een brief gestuurd over de omleiding op het Dortmund-Ems-Kanal bij het viaduct Gelmer-Füstrup.Als u het niet eens bent met de voorgenomen regels kunt u een email sturen welke wij hier als concept plaatsen, pas hem aan met uw gegevens en email deze naar: wsa-westdeutsche-kanaele@wsv.bund.de en zet info@binnenvaartkennis.nl >> Print dit artikel of sla het op als PDF <<
Waddenzee 1 Den Helder-Den Oever 2 Den Oever-Oudeschild 3 Kornwerd-Harlingen 4 Kornwerd-Den Helder 5 Port of Den Helder 6 Port of Harlingen 7 Haven van Oudeschild 8 VTS procedures Den Helder 9 Waterdata en waterberichtgeving van Rijkswaterstaat 10 Dieptestaat Wadden Nautin.nl 11 Getijdenkaartjes Nautin.nl 12 Centrale meldpost Waddenzee De Waddenzee is de binnenzee >> Print dit artikel of sla het op als PDF <<
Aankondiging Dortmund-Eemskanaal • Verkeersregeling voor de omleiding van het viaduct op het Dortmund-Ems-kanaal tussen km 77,92 en km 79,53 Deze aankondiging treedt in werking op 6 februari 2023 om 11.00 uur. >> Print dit artikel of sla het op als PDF << >> Print dit artikel of sla het op als PDF <<
ZOEK find what you’re looking for heb je niet gevonden wat je zocht? Zoek gewoon hier >> Print dit artikel of sla het op als PDF << >> Print dit artikel of sla het op als PDF <<