Nieuws, Partners

Partner: VT Group – Verenigde Tankrederij

De verenigde tankrederij is een betrouwbare, onafhankelijke tankvaartrederij die wereldwijd opereert.

VT is een onafhankelijk bedrijf met betrokken medewerkers. Velen leven al van generatie op generatie een maritiem bestaan. Door innovatieve en betrouwbare dienstverlening biedt VT de optimale ondersteuning bij transport en bunkering met hoog opgeleid personeel en onberispelijk materiaal. VT is vooral actief in de Europese wateren (ARA-gebied, alle Rijnoeverstaten en Zweden) en heeft eveneens operaties in Panama, Spanje en Oman.

De kernwaarden VT

VT is een betrouwbare, onafhankelijke tankvaartrederij die wereldwijd actief is in zowel de binnenvaart en zeevaart. VT zorgt voor de voortdurende ontwikkeling en veiligheid van haar medewerkers. Onze medewerkers zetten zich in voor de ontwikkeling van het bedrijf, haar algemene veiligheid en haar continuïteit. VT wil koploper zijn en blijven in de industrie op het gebied van kwaliteit, veiligheid en duurzaamheid in de uitvoering van haar activiteiten. VT bedenkt innovatieve oplossingen voor de wensen en behoeften van onze huidige en toekomstige klanten, voor nu en voor de langere termijn. Langdurige professionele samenwerking staat bij ons hoog in het vaandel. Opereren op basis van integriteit, respect en zekerheid met een focus op lange termijn relaties. VT werkt daarom samen met streng geselecteerde leveranciers en professionele partners.

Gespecialiseerd in maritiem transport, bunkeren en vlootmanagement.

Wij zijn actief in de binnentankvaart en gespecialiseerd in het vervoeren en bunkeren van minerale oliën, chemische producten, (bio-)brandstoffen en smeerolie. Naast transport en brandstof bevoorrading zijn we ook gespecialiseerd in vlootmanagement voor scheepseigenaren.

Bunkering

VT is van oudsher één van de grootste spelers op het gebied van bunkering. Al meer dan een eeuw voorzien wij grote zeeschepen van diverse brandstoffen en smeermiddelen. Sinds 2016 is de mogelijkheid om natroloog (bestemd voor scrubbers) te bunkeren hieraan toegevoegd. Wij zijn inmiddels actief in zowel het ARA-gebied (inclusief Vlissingen, Moerdijk en IJmuiden), als in Panama, Spanje en Oman.

Al onze schepen zijn voorzien van spiralen voor verwarming gecombineerd met moderne radarsystemen voor het meten van de tankinhoud. Daarnaast wordt het bunkeren versneld en veiliger gemaakt door het gebruik van een hydraulische bunkergiek, die snel en op afstand bestuurbaar de bunkerslang bij de manifolds kan brengen.

Een zevental van onze minerale bunkerschepen zijn voorzien van een NMI gecertificeerd Mass Flow Meter systeem.

De combinatie van gekwalificeerd personeel, vooruitstrevende meetsystemen, CCTV en moderne software zorgt voor transparantie en nauwkeurigheid voor onze klanten.

VT beschikt over een hypermoderne vloot van meer dan 50 unieke schepen.

VT beschikt over een hypermoderne vloot van meer dan 50 unieke schepen. Variërend van 210 MT (MTS Velden) tot 13500 MT (MTS Vorstenbosch | Grootste binnenvaarttanker van de Wereld). Onze schepen zijn voorzien van spiralen voor verwarming en moderne radarsystemen voor het meten van de tankinhoud. De minerale schepen zijn voorzien van een hydraulische bunkergiek. Een vijftal van deze schepen zijn ook uitgerust met een door het NMI gecertificeerd Mass Flow Meter systeem.

Ook de smeerolieschepen zijn voorzien van een hydraulische bunkergiek en veelal uitgerust met door het NMI gecertificeerde PD meters.

VT ontwikkelt in samenwerking met haar klanten en partners vooruitstrevende én innovatieve toepassingen.

Innovatieve Dienstverlening

Naast het bouwen van schepen met de laatste technische hoogstandjes, ontwikkelt en bedenkt VT regelmatig in samenwerking met haar klanten en partners vooruitstrevende én innovatieve toepassingen. Zo wordt er ver vooruitgekeken naar de consequenties van autonome schepen; hoe wordt er dan afgemeerd, hoe wordt er geladen en gelost?

Ook de kortere termijn veranderingen met een hoge wereldwijde prioriteit, zoals emissiereducties en het gebruik van alternatieve brandstoffen voor onze voortstuwing worden geanalyseerd om met concrete oplossingen te kunnen komen.

Naast de high-tech appratuur op de schepen zelf, worden ook de informatie voorziening en orderafhandeling voortdurend geoptimaliseerd met behulp van onze ICT infrastructuur en automatisering.

Docklock Automooring

Afmeren van schepen is statistisch één van de gevaarlijkste operaties voor het schip en haar bemanning. Voor het bunkeren is “ship-to-ship” afmeren de meest voorkomende situatie.

De risico’s rondom afmeren worden ondervangen door een goed getrainde crew en streng gemonitorde procedures, maar VT heeft zich ook bezig gehouden met het elimineren van het gebruik van trossen. Zonder trossen hoeft er fysiek geen bemanningslid meer aan te pas te komen om af te meren en neem je het grootste veiligheidsrisico weg. Het intelligent docklocking system (iDL) is een in samenwerking met Mampaey Offshore Industries ontwikkelde “automooring” technologie, waar doormiddel van hydraulische armen een magnetische of vacuümkoppeling met de scheepshuid wordt gemaakt. Dit is naast veiliger ook vele malen sneller.

Veiligheid
Zonder trossen hoeft er fysiek geen bemanningslid meer aan te pas te komen om af te meren en neem je het grootste veiligheidsrisico weg

Efficiency
Met een druk op de knop koppelt en ontkoppelt het system en wordt afmeren een kwestie van minuten

Duurzaamheid
Eerder vast betekent eerder de motor uit. Dat scheelt brandstof kosten en vermindert uitstoot van CO2

VT Group BV 

Nijmegenstraat 1
3087 CD Rotterdam
+31 (0) 10 487 62 00
info@vtgroup.nl

Deze inhoud valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie van Binnenvaart Kennis.